דף הבית > תראו את זה > ערעור על דימויי גוף הגמוניים או התנשאות גברית? אתם תחליטו

ערעור על דימויי גוף הגמוניים או התנשאות גברית? אתם תחליטו

התגלגל לידינו פלייר של רשת מכוני הכושר גרייט שייפ. מהמבט הראשון היה לנו ברור שהפלייר עמוס לעייפה במשמעויות מגדריות – השאלה היא רק איזה.

המסר של הפלייר ברור. על רקע תמונה של גבר שמן((שמן במונחים של עולם הפרסום, כמובן)) מופיע הכיתוב 'אתה מדהים בדיוק כמו שאתה'.

פלייר של גרייטשייפ - צד קדמי

פלייר של גרייטשייפ - צד קדמי

פלייר של גרייטשייפ - צד אחורי

פלייר של גרייטשייפ - צד אחורי

ביני לבין בת הפלוגתא שלי התעורר ויכוח על ההשתמעויות של הפלייר הזה.

אני טענתי, שכל ערעור על דימוי הגוף הסטנדרטי של הפרסומות – 90-60-90 לנשים, ריבועים בבטן לגברים – הוא מבורך, וכך גם כל לגיטימציה לשומן פרסומות – בטח ובטח שלגיטימציה לשומן בפרסומות של מכון כושר.

ע', לעומתי, טענה שלעולם לא היינו רואים פייר עם אשה שמנה כפרסומת למכון כושר. המסר של הפרסומת, לטעמה, הוא 'לנו, הגברים, מותר להיות שמנים. הנשים שלנו צריכות להיות במידות של ברבי'. הטיעון של ע' (בניסוח שלי) נוגע למשמעות השונה של מכון כושר עבור נשים ועבור גברים. נשים – כידוע לכולנו – הולכות למכון כושר כי הן תמיד, אבל תמיד, שמנות מדי. גברים, לעומת זאת הולכים למכון כושר כי… כנראה כי זה הדבר שגברים עושים.

מה דעתכם על הפרסומת הזו? מי צודק, ע' או אני?

(בונוס – שימו לב לצד האחורי של הפלייר, שמכיל רשימה מרוכזת של דימויי גבריות)

לשתף:
  • Print
  • email
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Digg
  • Twitter
  • del.icio.us
Share
  1. 21 ספטמבר, 2009 מתוך 15:09 | #1

    אגב, המימדים ה"מושלמים" לכאורה לנשים הם 90-60-90 ולא כפי שנכתב כאן.

    (אלא אם כן נשים שטוחות חזה ובעלות כרס גדול מימדים הפכו לאידיאל החדש של תעשיית האופנה והפרסום ואיש לא טרח לומר לי).

  2. אור
    21 ספטמבר, 2009 מתוך 17:27 | #2

    אני לא חושבת שיש כאן ערעור על דימוי הגוף הסטנדרטי, אלא בדיוק להיפך, חיזוקו, פשוט בשיטה של הפוך על הפוך. אני מתרשמת שיש כאן ניסיון להביא עוד נרשמים לחדר כושר שהם גברים ועד היום לא ראו את עצמם מספיק גבריים או מספיק שווים כדי ללכת לחדר כושר שנחשב למעוז של גבריות, חוסן ושרירנות או שפשוט אינם מודעים לגופם ולא נותנים לזה חשיבות. לגברים, לחלק מהם, יש פחות מודעות עצמית מאשר לנשים בכל מה שנודע למראה החיצוני, כנראה בגלל מה שהחברה משדרת. אז צריך לעודד אותם.

  3. 22 ספטמבר, 2009 מתוך 08:32 | #3

    @שרון : כמובן, תוקן.

    @אור אבל אז הייתי מצפה שיגידו 'שמן, אתה לא גבר. בוא לעצב את הגוף'. האמירה של הפלייר – לפחות כמו שאני קורא אותה – היא 'אפשר להיות גבר גם אם אתה שמן', כש'להיות גבר' כאן זה 'ללכת למכון כושר' – אבל לא בשביל הריבועים בבטן, מסתבר.

  4. אור
    22 ספטמבר, 2009 מתוך 13:12 | #4

    כן אבל אם היו אומרים: "שמן, אתה לא גבר…" אולי זה משפט מרתיע ולא מזמין. עדיף לאמר לגבר, היי אתה אחלה גבר בכל מקרה, בוא לחזק את הגבריות שלך בכל מיני דרכים שהם לא דוקא ריבועים בבטן, אבל המטרה בנינו, היא לעשות כושר ובשורה התחתונה, עוד לקוחות לחדר כושר.
    אולי אני טועה אבל אני מרגישה שיש פה חיזוק חיובי במקום חיזוק שלילי ותסלח לי אם זה נשמע פסיכולוגי. גברים חושבים שהם מספיק גבריים גם בלי לעשות כושר ועם שומן. הפלייר לא בא לקרוא תיגר על הענין הזה באופו גלוי.

  5. 1 מרץ, 2016 מתוך 00:00 | #5

    לפעמים צריך לקחת דברים קצת יותר בהומור. יש גם שחקניות עבות כרס שהפכו את המראה שלהן לקריירה

  6. 28 ספטמבר, 2016 מתוך 14:57 | #6

    חחחח…. מצחיק בגלל זה אני מעעדיף את מכון כושר גוף ראשון

  1. אין הפניות עדיין.

FireStats icon ‏מריץ FireStats‏